Poniedziałek - Piątek:8:00 - 16:00
Infolinia:+48 801 332 629

Wózek czołowy

Wózek czołowy, czyli wózek podnośnikowy czołowy – maszyna służąca do transportu, przeładunku czy też składowania zróżnicowanych towarów. Wózek widłowy czołowy posiada widły z przodu, a równoważąca ciężar ładunku przeciwwaga jest ulokowana z tyłu pojazdu. Istnieje kilka wariantów tego typu urządzenia. Od bardzo zwrotnej wersji 3-kołowej dedykowanej do pracy w zatłoczonej przestrzeni, do potężnych maszyn napędzanych silnikiem diesla, które idealnie się sprawdzają na placach składowych czy w stoczniach. WDX S.A. to jedna z najbardziej komplementarnych ofert wózków czołowych na rynku. Nasi Partnerzy mogą wybierać spośród propozycji Crown, Combilift i Doosan. Polecamy zarówno maszyny napędzane elektrycznie, jak i spalinowe o udźwigu do 25 ton. Sprawdź nasze przykładowe rozwiązania:

Co to jest wózek czołowy?

Wózek czołowy to najczęściej spotykany typ wózka podnośnikowego. Swoją nazwę zawdzięcza miejscu, w którym montuje się widły – z przodu, czyli z czoła maszyny. Z tyłu umiejscowiony jest (zwykle żeliwny) duży ciężar – im większy jest udźwig nominalny danego urządzenia tym ten ciężar jest większy. Stanowi on przeciwwagę dla obsługiwanych towarów – równoważy masę ładunku przez co zapobiega przewróceniu się wózka. Taki zabieg umożliwia bezpieczny transport oraz składowanie palet lub innych jednostek ładunkowych na znacznej wysokości. Wózek czołowy nie posiada mechanizmu wysuwu podpór czy też masztu, a tylne obracające się koła pozwalają na zmianę kierunku jazdy.

Poznaj zalety wózka czołowego

Najważniejszą zaletą wózka czołowego jest wielofunkcyjność – może być używany podczas prac w dokach załadunkowych, sztaplowania zróżnicowanych materiałów, składowania w regałach magazynowych oraz prac transportowych wszelkiego typu. W logistyce magazynowej wózek widłowy czołowy wykorzystywany jest zazwyczaj do wysyłki i odbioru palet, czyli do przeładunku samochodów ciężarowych. Dwa podstawowe rodzaje podwozia – 3-kołowe oraz 4-kołowe – zwiększają jeszcze tę uniwersalność. W Europie bardziej popularne są maszyny wyposażone w fotel dla operatora, z kolei w Stanach Zjednoczonych operator bardzo często wykonuje zadania stojąc. Maszyna może być w prosty sposób dostosowana do indywidualnego proces magazynowania – od długości wideł, poprzez typ masztu i rodzaj napędu, po rodzaj opon. Sprawdź materiał wideo i zobacz jak wózki czołowe radzą sobie w zakładzie produkcyjnym naszego Partnera.

W tej witrynie stosujemy pliki cookies. Standardowe ustawienia przeglądarki internetowej zezwalają na zapisywanie ich na urządzeniu końcowym Użytkownika. Kontynuowanie przeglądania serwisu bez zmiany ustawień traktujemy jako zgodę na użycie plików cookies. Więcej informacji w Polityce Cookies.

Rozumiem